jak zdać prawo jazdy

Jak skutecznie zdać prawo jazdy

Dla większości ludzi, egzamin na prawo jazdy należy do bardzo stresujących. Niepotrzebnie się denerwujemy, stres w takiej sytuacji jest powodem wielu błędów, co za tym idzie łatwo jest go nie zaliczyć. Mówi się, że przy dużym stresie lepiej nie wsiadać za kółko i to jest prawda.  Po zdanej teorii i po omówieniu kilku drobiazgów dotyczących samochodu, trzeba zaprezentować swoje umiejętności najpierw na placu a potem jak się wszystko uda, na drodze. Jak więc sprawić, aby egzamin przebiegł pomyślnie. Czy mamy na to wpływ? Czy ten człowiek siedzący obok jest wyrozumiały? Czy chce mnie oblać czy tylko skrupulatnie wykonuje swoja pracę? Co zrobić żeby zdać?

Przepisem na sukces jest zachowanie spokoju. Stres Ci będzie najbardziej przeszkadzać, nawet jeśli będzie dobrze nauczony. Często w ośrodku egzaminacyjnym można zaobserwować ludzi trzęsących się ze strachu, wgapionych w las chorągiewek i pachołków i skupionych na swoim lęku. Najpierw odpowiadasz na pytania  egzaminatora co juz jest dość stresujące. Gdy wsiadasz do samochodu, okazuje się że nie jesteś w stanie wcisnąć sprzęgła bo skacze Ci noga…z nerwów. Uświadom sobie że od wyniku tego egzaminu nie wpłynie to na jakąś traumę życiowa i potraktuj to jak podejście a najbielej po prostu się tym baw, w końcu to ty płacisz za to ze ten czlowiek jest w samochodzie z Tobą, Twoim zdaniem jest pokazanie jemu że potrafisz obsługiwać samochód i poruszać się bezpiecznie po drogach, nie powodując przy tym zagrożenia i to wszystko, nikt nie wymaga od ciebie byś był drugim Kuzajem czy zawodowym kierowca, jeździć nauczysz sie już swoim samochodem, tu masz tylko wykazać się podstawowymi umiejętnościami i to wszytko. Staraj się zachowywać tak, jak podczas jazd w szkole nauki jazdy, taki egzamin to tak sama usługa jak nauka jazdy, to ludzie to demonizują.

Musisz zrozumieć również że przez trzydzieści godzin nikt jeszcze nie nauczył się dobrze jeździć, no mogą byc jakieś wyjątki, w końcu każdy ma inna potrzebę przezwajania takich umiejętności. Nie oczekuj od siebie zbyt wiele. W miarę upływu czasu i wyjeżdżonych godzin nabierzesz pewności siebie za kółkiem albo. ew dokupisz kolejne pakiety godzin, lepiej dorzucić sobie kilka godzin i potrenować pod okiem instruktora niż zdawać po 5 razy egzaminy i wydawać kasę na egzaminy albo rozbić auto na pierwszym zakręcie gdy cudem taki egzamin zaliczysz, twoim zdaniem jest porostu swobodne operowanie pojazdem a nie zliczenie tylko egzaminu, ja rozumiem ze jest społeczny trend który się pielęgnowany we wszelkich szkołach ze sie przedmioty zalicza, ale to nie tedy droga. To wszelka panorama sytuacji na drodze po przez doświadczenie, nauczą Cię dopiero prawidłowo jeździć po drogach.

Teraz przed egzaminem najważniejsze jest dla Ciebie, aby w spokoju i pokazać, że znasz podstawowe zasady i umiesz je zastosować w ruchu drogowym i tyle i ąz tyle. Gdy masz już zdany egzamin teoretyczny pozytywnie, to znaczy, że znasz sytuacje jakie mogą wystąpić na drodze w teorii, umiesz rozpoznawać znaki i znasz kodeks ruchu drogowego itd. Opanuj więc emocje i wyobraź sobie że jesteś na jeździe w swojej szkole nauki jazdy. Zapomnij że to egzamin, po prostu śmigasz sobie z instruktorem który uczy cie jeździć po ulicy.

Kiedy już wyjedziesz z ośrodka, słuchaj dokładnie poleceń egzaminatora. Pamiętaj aby trzymać się prawego pasa, ale nie próbuj skręcać z niego w lewo. Informuj egzaminatora ze rozumiałeś polecania i mów głośno co robisz, w końcu czlowiek nie ma pojęcia czy go słyszysz i rozumiesz polecenia. Gdy usłyszysz „Na najbliższym skrzyżowaniu skręcimy sobie w lewo”, sprawdź czy nie ma ciągłej linii, lub przejścia dla pieszych, włącz spokojnie kierunkowskaz i kieruj się na pas wewnętrzny i zaraz po tym poleceniu powtórz te komendę do egzaminatora np, „na tym skrzyżowaniu będę skręcał w lewo…” możesz np od dobrego egzaminatora który zauważy ze zaraz popełnisz błąd usłyszeć: jest Pan pewien? to jest syngal ze coś jest źle!, zwróć uwagę czy możesz taki manewr bezpiecznie wykonać, wbrew pozorom trafiają się fajni ludzie którzy chcą i ułatwić zdanie tego egzaminu, szczególności ze widza Twoj spokój i zaangażowanie w ten proces, a wiedza doskonale ze to nie jest takie proste. Kiedy egzaminator poprosi Cie o parkowanie po prostu to zrób, nie wchodź w polemiki i nie dyskutuj tylko powtórz ze izmailizm i wykonaj. Przypomnij sobie jak chwalił Cię instruktor za wzorowe parkowanie i na luzaku sobie to zrób, jakie to ma znaczenie ze to egzamin. Rondo? Przecież to normalne skrzyżowanie. Znasz prostą zasadę którą musisz się kierować na rondzie. Zastosuj ją i po sprawie.

Pamiętaj też żeby nie dać się podpuścić. Jeżeli egzaminator mówi: „na najbliższym skrzyżowaniu zawrócimy”, to znaczy że ma na myśli najbliższe skrzyżowanie na którym wolno zawrócić a nie to na którym widnieje jak wól zakaz zawracania! Ty nie popełnisz tego błędu bo dobrze znasz znaki, jesteś obecny i dojeżdżacz do drugiego czy trzeciego powtarzasz: „teraz będę zawracał”, to robi wrażenie. bo widać doskonale że wiesz co robisz, punktujesz za każdym razem u egzaminatora za ten spokój i ze posługujesz się podobnym językiem co on, to w NLP jest tzw budowanie raportu. Nawet jeśli egzaminator mówi a zazwyczaj tak jest. takim spokojnym niskim tonem, to tez możesz taki ton sobie dobrać. Po pierwsze wzbudzisz zaufanie w tym człowieku, a nawet trochę sympatii. Po drugie zbudujesz lekka więź, przecież człowiek cie nie zna, nie ma pojęcia czy zaraz nie wjedziesz z rumorem na chodnik, jak zobaczy ze jesteś rozluźniony i posługujesz się spokojnym tonem podobnym do niego, egzaminator się wyluzuje i będzie się relaksować odhaczając kolejne punkty który masz zaliczyć, masz duże szanse skończyć taki egzamin przed czasem, mając tym samym satysfakcje i pewność siebie, że świetnie sobie już radzisz za kierownica, a taki egzamin to czysta formalność

Jeździj spokojnie po mieście i nie przejmuj się stresem. Zwracaj uwagę na znaki i polecenia egzaminatora. Pamiętaj że egzaminator wcale nie musi być złośliwy, ani wrogo nastawiony do Ciebie, generalnie to czlowiek który ma sprawdzić czy Twoje umiejętności pozwalają ci na bezpieczna jazdę z innymi uczestnikami ruchu i czy sobie poradzisz już samemu bez instruktora w kabinie auta. Nie rozpraszaj się również tym, że egzaminator coś pisze. To nie są wcale Twoje błędy tylko lista która musi wypełnić, no taką ma prace 🙂

tu masz tebelke zadań które trzeba zrobić na egzaminie a tym roku (2017):

egzamin zadania i warunki 2017

Jeżeli pokonasz stres, będziesz porządnie przygotowany oraz podejdziesz do egzaminu na spokojnie, po prostu zdasz.

Powodzenia 🙂